Eiropas Tūrisma aģentūru un operatoru pārstāvji tikās Briselē, lai analizētu no COVID pandēmijas un tās izraisītās krīzes gūtās mācibas, palīdzētu pārvarēt pašreizējos neskaidros laikus un apkopotu ieteikumus kā uzlabot Eiropas tiesību aktus, kas regulē šo nozari.
2022.gada 25. oktobra vakarā Eiropas tūrisma nozares pārstāvji pēc Eiropas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ECTAA un Vācijas tūrisma asociācijas DRV uzaicinājuma tikās Briselē.
Laikā, kad valda nenoteiktība, tūrisma nozarei ir jābūt gatavai lieliem izaicinājumiem. Šodien noteikti ir būtiski izvērtēt problēmas, ar kurām nozare saskārās, un risinājumus, kas tika izstrādāti COVID pandēmijas laikā.
István Ujhelyi, Eiropas Parlamenta deputāts un Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētāja vietnieks, un Dr Ute Dallmaijers, Lufthansa City Center izpilddirektors kopā ar Frenku Ostdamu, ECTAA prezidentu un Dirku Ingeru, Vācijas tūrisma asociācijas DRV rīkotājdirektoru, pauda viedokļus par dažādiem jautājumiem, piemēram, laicīga naudas atmaksa , pēkšņām izmaiņām ceļošanas ieteikumos, kā arī par dažu juridisko saistību praktisku nesaskaņotību. Viņi arī dalījās ar viedokļiem , kā uzlabot esošo Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvu, kas ir ārkārtīgi svarīga tūrisma uzņēmumiem un patērētājiem.
ECTAA prezidents Frenks Ostdams sacīja: “Pieejamāka un daudz plašāka aizsardzība pret tūrisma uzņēmumu maksātnespēju, uzlabotas B2B naudas atmaksas, elastīgāka pieeja un īpaši krīzes pārvarēšanas pasākumi, ir jautājumi, kuriem ir nepieciešams ātrs risinājums. Tomēr Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvas pārskatīšana bez Aviopasažieru tiesību regulas pārskatīšanas būtu bezjēdzīga un kaitētu maziem un vidējiem uzņēmumiem, kādi pārsvarā ir tūrisma uzņēmumi”. Viņš arī uzsvēra: “Kad Eiropas Komisija izvirza jautājumu par priekšapmaksu, tai ir jāizskata visi jautājuma aspekti: piemēram, ja klienti neveic priekšapmaksu pilnā apmērā, piegādātāji nevar pieprasīt tūrisma operatoriem pilnībā apmaksāt pakalpojumus pirms to sniegšanas”.
DRV rīkotājdirektors Dirks Ingers sacīja, ka “galvenokārt tas ir godīgas konkurences jautājums. Kompleksie ceļojumu pakalpojumi konkurē ne tikai savā starpā.. Klienti tos salīdzina arī ar individuāliem pakalpojumiem, uz kuriem attiecas ievērojami zemākas patērētāju aizsardzības prasības," viņš piebilda, "patērētāju aizsardzības prasībām nevajadzētu būt palielinātām patērētājiem jau tā ļoti draudzīgajā komplekso ceļojumu pakalpojumu tirgū" . Pretējā gadījumā, pēc viņa teiktā, pastāv lieli draudi, ka galu galā būs zemāka patērētāju aizsardzība. Un tieši tad cenas-jutīgie klienti arvien vairāk izvēlas mazāk aizsargātos individuālos pakalpojumus. Tāds nedrīkst būt Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvas pārskatīšanas rezultāts.