Tūrisma operatori vēlas, lai Eiropas tiesību akti atbilstu realitātei

Eiropas Tūrisma aģentūru un operatoru pārstāvji tikās Briselē,  lai analizētu no COVID pandēmijas un tās izraisītās krīzes gūtās mācibas, palīdzētu pārvarēt pašreizējos neskaidros laikus  un apkopotu ieteikumus  kā uzlabot Eiropas tiesību aktus, kas regulē šo nozari.

2022.gada 25. oktobra vakarā Eiropas tūrisma nozares pārstāvji pēc Eiropas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ECTAA un Vācijas tūrisma asociācijas DRV uzaicinājuma  tikās Briselē.

Laikā, kad valda nenoteiktība, tūrisma  nozarei ir jābūt gatavai lieliem izaicinājumiem.  Šodien noteikti ir būtiski izvērtēt problēmas, ar kurām nozare saskārās, un risinājumus, kas tika izstrādāti COVID pandēmijas laikā.

István Ujhelyi, Eiropas Parlamenta deputāts un Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētāja vietnieks, un Dr Ute Dallmaijers, Lufthansa City Center izpilddirektors kopā  ar Frenku Ostdamu, ECTAA prezidentu un Dirku Ingeru, Vācijas tūrisma asociācijas DRV rīkotājdirektoru,  pauda viedokļus par dažādiem jautājumiem, piemēram,  laicīga naudas atmaksa , pēkšņām izmaiņām ceļošanas ieteikumos,  kā arī par dažu juridisko saistību praktisku nesaskaņotību. Viņi arī dalījās ar viedokļiem , kā uzlabot esošo Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvu, kas ir ārkārtīgi svarīga tūrisma  uzņēmumiem un patērētājiem.

ECTAA prezidents Frenks Ostdams sacīja: “Pieejamāka un daudz  plašāka aizsardzība pret tūrisma uzņēmumu maksātnespēju, uzlabotas B2B naudas atmaksas, elastīgāka pieeja un īpaši krīzes pārvarēšanas pasākumi,  ir jautājumi, kuriem ir nepieciešams ātrs  risinājums. Tomēr Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvas pārskatīšana bez Aviopasažieru tiesību regulas pārskatīšanas  būtu bezjēdzīga un kaitētu maziem un vidējiem uzņēmumiem, kādi pārsvarā ir tūrisma uzņēmumi”.  Viņš arī uzsvēra: “Kad Eiropas Komisija izvirza jautājumu par priekšapmaksu, tai ir jāizskata visi jautājuma aspekti: piemēram, ja klienti neveic priekšapmaksu pilnā apmērā, piegādātāji nevar pieprasīt tūrisma operatoriem pilnībā apmaksāt pakalpojumus  pirms to sniegšanas”.

DRV rīkotājdirektors Dirks Ingers sacīja, ka “galvenokārt tas ir godīgas konkurences jautājums. Kompleksie ceļojumu pakalpojumi konkurē ne tikai savā starpā.. Klienti tos salīdzina arī ar individuāliem pakalpojumiem, uz kuriem attiecas ievērojami zemākas patērētāju aizsardzības prasības," viņš piebilda, "patērētāju aizsardzības prasībām nevajadzētu būt palielinātām patērētājiem jau tā ļoti draudzīgajā komplekso ceļojumu pakalpojumu tirgū" . Pretējā gadījumā, pēc viņa teiktā, pastāv  lieli draudi, ka galu galā būs zemāka patērētāju aizsardzība.  Un tieši tad cenas-jutīgie klienti arvien vairāk izvēlas  mazāk aizsargātos individuālos pakalpojumus. Tāds  nedrīkst būt Komplekso ceļojumu pakalpojumu direktīvas pārskatīšanas rezultāts.

live riga
 
 
 
 
magnetic latvia
ectaa
liaa
celo drosi
 LKB

ALTA partneri

travelnews
viesnicu restoranu asociacija
Latgale tur
vidzemes augstskola
lauku celotajs
gulbene
 
 
 

ALTA asociētie biedri

logoamadeus
Natura Termo Spaklm
 airbalticlogo
turiba
 
icham
 rate hawk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Login Form